fredag 24 januari 2020

Några böcker och författare.

Nu har jag lagt ut en länk här till en bok av Julie Ferwerda som heter Raising Hell. Hon har gjort en mycket imponerande research och täcker de vanligaste frågorna och, ja, den är en obligatorisk läsning om man vill kunna svara för sin tro på Gud som den ultimata vinnaren, den som har en plan för skapelsen som Han tänker genomföra.
När jag träffade henne ville hon att jag skulle översätta den men ett sånt mastodontjobb  överlåter jag gärna till någon annan intresserad.

Jag fick ju tillåtelse av författaren att lägga ut de av mig översatta ungefär sextio sidorna av Gerry Beauchemins avkortade version av  Hope Beyond Hell som jag också har länkat till.

I augusti 2016 fick jag den sannskyldiga förmånen att träffa några av de mest framstående förkunnarna som jag dittills bara läst om. Pastorn i kyrkan (i Denver, Colorado) heter Peter Hiett vars predikningar finns på Youtube där man även kan lyssna på Robin Parry. Även de sistnämnda har skrivit ett antal böcker i ämnet. Höll på att glömma författaren till bestsellern The Shack, William Paul Young som berättade om bakgrunden till boken. (är den inte översatt?) iaf finns den nu att läsa helt gratis och jag ska försöka att länka till den.

Mike Owens´ namn är värt att lägga på minnet; han är både organisatör och initiativtagare och en mycket ödmjuk person som skickat en djupdykning i ämnet utkorelse, att vara utvald "före världens begynnelse", att ha specifika uppdrag som man gör klokt i att inte negligera!

Med en djupt känd respekt vill jag nämna Gary Amirault vars enormt värdefulla sajt www.tentmaker.org är ett måste om man är det minsta intresserad av vad Bibeln faktiskt säger om "de yttersta tingen". Både han och hans fru gick bort med några veckors mellanrum härom året men sajten sköts nu av deras dotter i samarbete med gode vännen, den nämnde Gerry Beauchemin.

Läs åtminstone de första två böckerna, du kommer inte att ångra det!